Family Tree + zmiana kolorystyki

Dobrze nam znany serwis FamilySearch.org dodał ostatnio możliwość budowania drzewa genealogicznego online, w sposób znany już z takich serwisów jak MyHeritage bądź Geni.com. Wygląda bardzo ładnie i działa sprawnie, choć brakuje jeszcze dużej liczby funkcji dostępnych w powyższych serwisach.

Niemniej postanowiłem jednak pozostawić ślad sowich badań w tym serwisie i wprowadziłem (ręcznie, kontrolując dokładnie co podaję) dane swoich przodków. I okazało się, że system zaproponował mi dodanie nowych danych do jednego z małżeństw żyjących na początku XVIII w. Choć zaproponowany rekord zawierał błędy, to miałem również możliwość skorygowania tych błędów.

Więc przyznaję z radością: to działa, ładnie wygląda i na pewno będę śledził rozwój Family Tree.

Być może pamiętają Państwo, że dawno temu zamierzałem sprawdzić w podobny sposób serwis MyHeritage. Otóż wprowadziłem wtedy (wrzesień 2009) podobną ilość przodków do tego serwisu, ale jak dotąd system SmartMatches nie znalazł mi żadnych dopasowań. Zrobiłem to zachęcony sukcesem pani Małgorzaty Nowaczyk, która dzięki temu odnalazła nowe ślady, jednak być może to kwestia ilości danych i rachunku prawdopodobieństwa. Ja dodałem tylko kilkanaście osób.

I jeszcze o zmianie kolorystyki strony: po pierwsze, jako developer (po angielsku, ale polskie odpowiedniki tego słowa są mało precyzyjne) nie lubię stagnacji i staram się zawsze rozwijać, zgodnie z zasadą, że lepsze jest wrogiem dobrego. Postanowiłem więc zastosować szablon responsywny, który będzie łatwy w nawigacji i użytkowaniu na tabletach i smartfonach. Po drugie – zauważyłem, że ostatnio nawet kilkanaście minut czytania jasnego tekstu na ciemnym tle męczy bardzo oczy. Cóż, lata spędzone przed monitorem zmieniają punkt widzenia – i psują wzrok 🙂

Zastosowany standardowy szablon pozmieniałem minimalnie, ale pewnie jeszcze do tego wrócę. Mam nadzieję, że i Państwu będzie się wygodniej czytać.

5 myśli nt. „Family Tree + zmiana kolorystyki

  1. Justyna

    Panie Szymonie,

    sprawdziłam Smart Matches w Pana drzewie na MyHeritage i okazuje się, że miał Pan nie włączone Smart Matches. Włączyłam je – do 48 h powinien Pan otrzymać dopasowania!

    Serdecznie pozdrawiam,
    Justyna

  2. Anna K.

    Z tego co wiem, to nie tylko, bo ja mam zwykły profil. Jednak trzeba przyznać, że do tej pory również nie znalazłam powiązań, poza kuzynem, który dodał najbliższą rodzinę nie wiedząc o moim drzewie. Mam dodanych około 150 osób do drzewa, ale niestety.
    Pozdrawiam

  3. Jędrzej Bukowski

    Witam Pana!
    Dopiero od paru tygodni interesuję się poważniej geologią: mam za sobą 80 lat życia, sporo spraw i dużo różnych ludzi. Przede wszystkim w Częstochowie, moim gnieździe… Próba autobiografii doprowadziła mnie do spraw Panu bliskich, do genealogii i dzięki „My Heritage” napisałem kilkanaście drzew osób mojej rodziny… do chwili, kiedy przeczytałem, że MH używam od roku 2008 (sic!) i że jestem należą im się ode mnie jakieś pieniądze.
    Nie rozumiem tego: w roku 2008 nawet jeszcze nie myślałem o autobiografii, a jeżeli chodzi o MH, to kilka razy otwierałem jego stronym ale bacznie uważając, aby nie wejść na poziom płatności.
    Nudzę Pana, ale będę Panu wdzięczny za parę słów wprowadzenia do problematyki i za sugestie o to, co mam robić dalej z moimi drzewami…
    Panu składam wyrazy uszanowania i przyjaźni. Janek Miller i pan Sętowski mogą dać Panu więcej informacji.
    Jędrzej Bukowski

  4. Szymon Gruca Autor wpisu

    Witam serdecznie
    Obawiam się, że nie jestem kompetentny do wypowiadania się w tej kwestii, bo nie znam się na oprogramowaniu MyHeritage. Korzystałem z tego tylko testowo dawno temu, nie mam pojęcia jakie są tam teraz opcje płatnej subskrypcji.
    Wydaje mi się jednak, że wydawcy MyHeritage nie mogą Pana zmusić do płacenia, mogą co najwyżej ograniczyć dostępne opcje programu lub systemu online.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *